تبلیغات
یاران فرهنگ - مطالب آبان 1392
یاران فرهنگ
ویژه فارغ التحصیلان دوره آموزشی یاران فرهنگ
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما


این وبلاگ متعلق به شما مخاطب گرامی بالخص اگر فارغ التحصیل دوره آموزشی یاران فرهنگ هستید.

مدیر وبلاگ : «یاران فرهنگ»
پست الکترونیکی : yaranefarhang@gmail.com
جستجو


آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
کد خوش آمد گویی - دکمه گرافیکی تماس با ما سفارش سی دی سخنرانی کد افراد آنلاین Online User کد بالا رفتن
IranSkin go Up
ابر برچسب ها
دوشنبه 27 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ




از برکات این مساله افشاگری های صورت گرفته توسط رسانه های وابسته علیه یکدیگر است؛ امروز به خوبی می‌توان ارتباط سعید کریمیان با منافقین، شرارت های داریوش هامیون و از همه مهم تر اعتراف سعید کریمیان به همجنس باز بودن و بهایی بودن اغلب مجریان و کارمندان شبکه من و تو را دریافت.
 با گذشت زمان و عیان شدن تمرکز دشمنان ایران اسلامی بر روی قدرت نرم و مبادرت  برای تسلط بر اذهان عمومی و در مرتبه ای بالاتر تلاش  برای تغییر سبک زندگی مردمان جامعه اسلامی  ، شبکه های رنگارنگ ماهواره ای در قد و قامت های متفاوت به معرض ظهور رسیدند. 
اگر چه سبک و سیاق برنامه های این شبکه ها متفاوت است اما همگی انها علی رغم اختلافات ظاهری و جزئی یک هدف را دنبال می کنند به نحوی که در سال 73 تنها سه شبکه تلویزیونی فارسی زبان شامل شبکه تلویزیونی منافقین و دو شبکه لس آنجلسی مشغول فعالیت علیه امنیت و فرهنگ مردم کشورمان بودند، در سال 91 این تعداد به 125 شبکه فارسی زبان رسیده که از این تعداد 13 شبکه فقط مخصوص پخش سریال و فیلم های سینمایی بوده و این آمار خود نشان دهنده جنگ تمام عیار شبکه های وابسته به یهود جهانی علیه  جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام است.


برچسب ها : تحلیل و بررسی سری شبکه های ماهواره ای فارسی زبان جم گروپ+سند و عکس (قسمت دوم) ,  تحلیل شبکه جم لایف ,  تحلیل و بررسی شبکه ریور ,  تحلیل و بررسی شبکه آنیکس ,  تحلیل و بررسی سریال ای شبکه جم ,  ناگفته های شبکه جم , 

 

پرده سوم) اظهارات سینا ولی الله زاده:
سینا ولی الله، از عوامل فارسی وان و مجری مسابقه "تمام یا دوام"  و تهیه کننده شبکه فارسی وان روز دوشنبه 8 آبان 1391 با درج پستی در صفحه  در فیس بوکش، به  افشاگری علیه  سعید کریمیان پرداخت.

اختلافات گسترده میان عوامل فارسی وان و جم بعد از همکاری های کوتاه مدت این دو شبکه با یکدیگر سبب شد تا وی، به عنوان یکی از عوامل تأثیر گذار در شبکه ماهواره ای فارس وان دست به افشاگری هایی علیه گروه جم بزند.


برچسب ها : تحلیل و بررسی سری شبکه های ماهواره ای فارسی زبان جم گروپ+سند و عکس (قسمت دوم) ,  تحلیل شبکه جم لایف ,  تحلیل و بررسی شبکه ریور ,  تحلیل و بررسی شبکه آنیکس ,  تحلیل و بررسی سریال ای شبکه جم ,  ناگفته های شبکه جم , 
چهارشنبه 22 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ


باسمه رب الشهدا

مخاطب گرامی

به محرم كه می‌رسی، عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را... 
به خود ببال كه عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست؛ خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و كهكشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش كه تشنگی بشریت را پایان خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی كنیم و بی این محبت بمیریم.
«تابناک» ـ امشب شب اول محرم است و فردا آغاز نخستین روز از دهه ای است که به شهادت خون خدا ختم می شود...

حسین (ع) اسوه عشق و بندگی

به دنبال كدام سرمشق و نمونه می‌گردی؟ چه كسی برای تو آرزوی رسیدن است و منتهای ‌هدف؟

در قاب نگاهت كدام تصویر، شب و روز تكرار می‌شود و حتی در خواب و رؤیا همواره با توست؟ فكر می‌كنی مثل چه كسی باید باشی، مثل چه كسی باید زندگی‌ كنی، حرف بزنی، حتی‌ كارهای‌ روزمره‌ات را انجام دهی؟

با همه‌ جستجوهایت به كسی نمی‌رسی كه در هر حال و برای همیشه انگشت اشارت به سویش نشان كنی و شك نداشته باشی كه او راه‌شناس است و با او به بیراهه نمی‌روی.

سرمشق‌ها و نمونه‌های دور و برت همه تمام شدنی‌اند و گذر زمان بهتر و بالاتر از آن‌ها را معرفی می‌كند.

تو باید در پی كسی باشی ‌كه هرگز تمام نشود، كهنه نگردد، بلكه تری و تازگی و حقیقی بودنش هر روز، روشن‌تر از دیروز نمایان شود و كربلا بهترین نمونه برای همیشه‌ انسان و همه‌ انسان‌هاست و حسین برترین اسوه و سرمشق.

او خود فرمود: «من برای شما بهترین سرمشق و نمونه‌ام» و مگر نه این‌كه حسین(ع) آیینه‌‌ تمام‌نمای پیامبر است و پیامبر بالاترین اسوه‌ حسنه؟!

حسین(ع)، همه را به خویش می‌خواند آن‌گاه كه می‌فرماید: «هل من ناصر ینصرنی؛ آیا كسی هست یاری و همراهی‌ام كند؟»

بیایید همه‌ ما لبیك‌گوی آن حنجره خون فشان باشیم كه لبیك به حسین، لبیك به قرآن است.
در گذر زمان و در گردش مدام ماه، دوباره به ایستگاه محرم رسیده‌ایم. محرم فصل رویش‌ها و ریزش‌هاست.

فصل صف‌آرایی تمام خوبی‌ها در مقابل همه‌ زشتی‌ها و پلیدی‌ها.

باز هم محرم و یك دنیا اشك و عشق و عبرت. باز هم كربلا و سرزمینی كه تمام هستی به گردش طواف می‌كنند و باز هم عاشورا و یك روز به وسعت تمام روزهای خدا.

به محرم كه می‌رسی عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را، عباس را، اكبر را، اصغر را، قاسم را و... زینب را.

به محرم كه می‌رسی عطش را به یاد می‌آوری و رشادت را و شجاعت را و حمیت را و ولایت‌مداری را و ایثار را و شهادت را و ... اسارت را.

به محرم كه می‌رسی روزهایت را همسایه‌ شیرمردان میدان كربلا و شب‌هایت را در كنار خیمه‌های ذكر و مناجات و دعا باش تا همیشه كربلایی باشی.

به محرم كه می‌رسی، سوگوار عزیز فاطمه می‌شوی و سینه‌زن و زنجیرزن ثارالله و اشك برگونه‌هایت پرپر می‌شود.

 به خود ببال كه خدا خیرخواه توست، كه صادق آل محمد می‌فرماید: 
«من اراد الله به الخیر فقذف فی قلبه حب الحسین وحب زیارته» 
«هر كس خدا برایش خیر بخواهد محبت حسین و شوق زیارت او را در دلش می‌گذارد.»

به خود ببال كه عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست، خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و كهكشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش كه تشنگی بشریت را خاتمه خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی كنیم و بی این محبت بمیریم.

ایام "عاشورای حسینی"، سالروز عروج خونین سبك بالان عاشقی است كه با شهادت خویش حماسه جاودانه و با شكوهی در تاریخ آفریدند وشعاع روشنی بخش این واقعه چهره ی انسانیت را روشن می سازد.
"عاشورا "چشمه نوری است كه سیاهی ها و تاریكی ها را از جان می شوید و زلالی و پاكی را سخاوتمندانه به آن هدیه می كند. فریاد سرخی كه از خاك تفتیده كربلا برخاست، طنین بیدارباشی بود كه تمامی اعصار و قرون را درنوردید و با رنج مظلومان تاریخ آمیخته شد و به ابدیت پیوند خورد. نه كربلا به یك سرزمین محدود می شود و نه عاشورا در غروب یك روز پایان می یابد.
فرا رسیدن روزهای غم بار تاسوعا و "عاشورا "و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را به مسلمانان، آزادی خواهان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم.

مدیریت و اعضای وبلاگ یاران فرهنگ


برچسب ها : خداآفرین به این روز ,  متن ادبی به مناسبت فرا رسیدن عاشورا , 
جمعه 17 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :پرسش من و تو , 

 

نهضت امام حسین(ع) یكی از مهم ترین دستاوردهای مكتب شیعه است و به عنوان یكی از اصلی ترین عوامل هدایت انسان ها محسوب می شود. برای بقا و ماندگاری عاشورا سعی شد با پیوند عاشورا به احساس مردم این نهضت ماندگار شود، احساسی كه در تفكر شیعه با عقل هدایت می شود.

 


بازدیده کننده گرامی با توجه به این که در ماه محرم قرار داریم  مدیریت و اعضای هئیت تحریریه وبلاگ یاران فرهنگ تصمیم گرفتند  با انتشار ویژه نامه ای با عنوان «عزاداری در چند پرسش و پاسخ» به  پرسش های ویژه شما درباره محرم تا پایان ماه محرم  پاسخگو باشند لذا از شما بازدید کننده گرامی دعوت به عمل می آید پرسش های و شبهات خود را درباره محرم در بخش نظرات برای ما ارسال فرمایید حتماً در اسرع وقت به پرسش ها شما عزیزان در وبلاگ یاران فرهنگ پاسخ می دهیم



برچسب ها : ویژه نامه عزاداری در چند پرسش و پاسخ ,  فلسفه عزاداری امام حسین ,  احکام قمه زنی ,  کیفیت سینه زنی و زنجیر زنی در مراسم محرم ,  استفاده از عَلَم در مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) با ,  پاسخ به شبهات درباره عزاداری محرم ,  منشاء زنجیر زنی , 
چهارشنبه 8 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :حرف های دخترانه , 


چشمانش روی ویترین مغازه ها دودو می زند، اما هیچكدام از لباس های داخل ویترین دلخواهش نیست، انگار خسته است، می گوید چهار ساعت تمام مغازه ها را برای خرید یك مانتوی مناسب زیر پا گذاشته اما چیزی باب سلیقه اش پیدا نكرده است.

دختر جوان می گوید: انگار همه این مغازه ها از یك تولیدی خاص جنس خود را تامین می كنند، همه آنها لباس های شبیه هم عرضه می كنند،وقتی هم كه اعتراض می كنید، می گویند، الان این مده شده و چیز دیگری توی بازار نیست.
این روزها كسانی كه طبق مد روز حركت نمی كنند، برای خرید لباسی كه باب میل آنها باشد، دچار مشكل شده و بعضا مجبور می شوند از بین لباس های موجود به اجبار یكی را برگزینند. 



برچسب ها : انتخاب بدحجابی به اجبار بازار ,  مدل مانتوهای ترک ,  مد گرایی ,  پوشش مد در جامعه , 
یکشنبه 5 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :حرف های دخترانه , 



حجاب به حد و مرحله ای بالاتر از پوشش  گفته می شود . آنچه در مورد مرد مطرح است فقط مسئله پوشش است  ولی در اسلام  برای زن به حدی بالاتر از  پوشش  امر شده که همان حجاب یعنی اختفاء است  زیرا از نظر اسلام، جنسی و شهوانی بودن  وجود زن، اقتضاء  حدی بالاتر از پوشش معمولی  را دارد تا به گفته اسلام ،شخصیت معنوی زن در این قالب معنا و مفهوم گرفته  و آرامش و سلامت و نیزتقوای جنسی ،هم برای زن و هم مرد تا حد بیشتری تامین  شود. اسلام در مورد مرد ،اصل پوشیده بودن عورتین و اندام جنسی را کافی می داند ولی در مورد زن ، حکم این است که  چون همه اندام زن جاذبه جنسی دارد پس باالکل به جز صورت و کفین  باید پوشیده باشد .


این  زیبایی است که مولد جاذبه جنسی  است و حجاب نیز برای مخفی ماندن زیبایی  زن است  لذا هر چه زن از زیبایی بهره بالاتری داشته  باشد حجاب در مورد او محسن تر و موکدتر است . زنی که از  زیبایی بهره ای ندارد یا سنی از او گذشته ، دلیلی ندارد که  در مسئله حجاب  آنچنان بر خود سخت بگیرد که گویا صد چشم بواالهوس به دنبال اوست . این در حالی است که در جامعه ما پیر زنان و زنان زشت هیکل بیشتر از  زیبا رویان و دختران جوان ، چادر سیاه بر سر انداخته و خود را از نامحرم می پوشانند شاید به این دلیل که    چادر ،هم  وسیله ای برای  اختفاء زیبایی  و هم  اختفاء نازیبایی است !


برچسب ها : آیا حجاب باید جاذبه داشته باشد؟ (قسمت اول) , 
یکشنبه 5 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :حرف های دخترانه , 


حجاب ،معجزه نمی آفریند بلکه تنها ،راهی برای تقویت  شخصیت معنوی و مصونیت و عفت است  .پس  حجاب و چادر ، هدف غایی وتمام شده نیست بلکه از ابزارهای تقویت حیا و عفت است . تنها حجابی حجاب واقعی است که از متن عفت بر خاسته باشد ولی چادری  که از روی رسم وسنت یا شرم و ترس عرفی  یا ریا و ظاهر نمایی یا مصون ماندن  از مزاحمت و آسیب، بر سر انداخته شود نمایانگر واقعی عفت یا معنویت نیست  وچه بسا زنان یا دخترانی که در ورای حجاب ،دهها مفسده نیز مرتکب شده و چادر را وسیله ای برای اختفاء بد عفتی خود قرارمی دهند .تنها حجابی از عفت بر می خیزد که از شرم وترس درونی وذاتی ناشی شود ودر شرایط واحوال مختلف وبا نیازها وجاذبه های گوناگون  به بد حجابی یا بد عفتی نگراید. عفت مداری یعنی مقاومت زن ومرد در مقابل خواهشهای نا مشروع جنسی . زمانی این صفت زائل می شود  که مقاومت انسان در برابر تمایلات جنسی به شکست منجر گردد و هر چه این شکست دیرتر انجام شود نشانه قوی تر بودن عفت است  وتنها عفتی مطلق وکامل است که در هیچ حالی به شکست منجر نگردد.البته عفت مداری همیشه بر خاسته از باورهای مذهبی نیست؛ بسیار مذهبیونی  که نمره عفت مداریشان  پایین است و بسیارغیرمذهبی هایی که از عفت مطلوب بر خوردارند ،هر چند که به حجاب به معنای شرعی  نیز معتقد نیستند .  در هر صورت نگاه ما به غایت واصل عفاف است ونه به  ابزار و نمادها ؛حال انکه بعضی زنان   فکر می کنند همین که موی سرشان پنهان باشد دیگر همه مشکلات حل است و به منتهی الیه عفت رسیده اند .


برچسب ها : آیا حجاب باید جاذبه داشته باشد (قسمت دوم) , 
یکشنبه 5 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :حرف های دخترانه , 


در جامعه‌ ما كه‌ جامعه‌ای‌ اسلامی‌ است‌، مرزهای‌ حجاب‌ را دین‌ مبین‌ اسلام‌ تعیین‌ و تشریح‌ می‌كند. در كشورهای‌ اسلامی‌ پوشش‌هایی‌ با رنگ‌های‌ متنوعی‌ از سوی‌ زنان‌ مسلمان‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. در ایران‌ نیز چادر و پوشش‌ مشكی‌ به‌ عنوان‌ پوشش‌ رسمی‌ حجاب‌ پذیرفته‌ شده‌ است‌. اما آیا به‌ جای‌ استفاده‌ از پوشش‌ مشكی‌ می‌توان‌ با حفظ‌ مرزهای‌ حجاب‌ و تمكین‌ عرف‌، از رنگ‌های‌ دیگر استفاده‌ كرد؟
با اشاره‌ به‌ تشریح‌ حجاب‌ در قرآن کریم (سوره نور/30و31)‌ می توان گفت اولین‌ هدف‌ شارع از تشریع حجاب‌ پوشیده‌ بودن‌ زن‌ و مرد است‌. اما اشاره‌ای‌ به‌ رنگ‌ حجاب‌ نشده‌ و آنچه‌ مطرح‌ بوده‌، مستور بودن‌ زنان‌، برای‌ طهارت‌ قلب‌ها، پاكی‌ دل‌ها و هدایت‌ افراد به‌ سوی‌ اشرف مخلوقات شدن، بوده‌ است‌. بیشتر توصیه‌های‌ اسلام‌ بر روی‌ مبانی‌ رفتاری‌، كلیات‌ و قالب‌های‌ حلال‌ و حرام‌ است‌ كه‌ چارچوب‌ رفتاری‌ انسان‌ها را تعیین‌ می‌كند و وارد جزییات‌ آن‌ نمی‌شود.

 در مورد حجاب‌ نیز این گونه‌ است‌، در اسلام‌ حدود حجاب مشخص شده ولی انتخاب رنگ حجاب به سلیقه افراد واگذار شده است.
روانشناسان‌ معتقدند رنگ‌ سفید نشانه‌ صلح‌ و صفا و تسلیم‌، سیاه‌ نشانه‌ وقار یا عزا، سبز نشانه‌ معصومیت‌، سرخ‌ نشانه‌ خونخواهی‌ و انقلابی‌گری‌ است‌. لذا روانشناسان‌ به‌ ارزش‌های‌ روانی‌ رنگ‌های‌ گوناگون‌ توجه‌ می‌كنند زیرا رنگ‌ها بر نیازهای‌ روحی‌ روانی‌، شرایط‌ یادگیری‌، كنترل‌ رفتارهای‌ خشمگین‌، احساسات‌، درمان‌ افسردگی‌ و اختلالات‌ یادگیری‌ و سطح‌ انرژی‌ تاثیر دارد.
بحث‌ حجاب‌ نوعی‌ یكدستی‌، یكسانی‌ و سادگی‌ در پوشش‌ و رفتار در جامعه است و هدف‌ از حجاب‌، پوشاندن‌ بدن‌ و نداشتن‌ خودنمایی‌ و ایجاد جامعه‌ ای‌ سالم‌ برای‌ انجام‌ فعالیت‌ های‌ اجتماعی‌ است‌. اما این كه‌ حجاب‌ باید چه‌ رنگی‌ داشته‌ باشد و آیا ضرورتا باید تیره‌ و سیاه‌ باشد یا روشن‌، دیگر به‌ حجاب‌ مربوط‌ نمی‌شود.


برچسب ها : آیا می توان با رنگ شاد حجاب داشت؟ ,  آزادی در انتخاب رنگ حجاب ,  مشکی یا رنگی ؟ , 
شنبه 4 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :حرف های دخترانه , 

نسل به نسل که می گذرد، سلایق و علاقه ها به گونه ای تغییر می کند که ممکن است برای نسل قبل قابل درک نباشد. آنچه به این پدیده شدت و سرعت بخشیده است، در ایران پدیده مدگرایی است. مدگرایی در پوشش، در آرایش، در گفتار و... همه به گونه ای فراگیر شده است. در این میان نقش رسانه ها و فرهنگ مصرف گرایی بسیار برجسته است. سعی داریم تا با نگاهی گذرا به تاریخچه مدگرایی و علل آن، وضعیت کنونی را به اجمال در تهران بیان کنیم.

در هر قرن دنیا رنگی تازه و نو به خود گرفته و به گونه ای جدید، خود نمایی می کند. انسان، فرزند بالغ و رشید طبیعت، با علم وعقل که جانشین غریزه شده است و با تحولات به وجود آمده روبرو می شود. در قرن حاضر زندگی بشر از نظام سنتی کشاورزی به جامعه ای مبتنی بر فناوریهای نوین وپیشرفته تبدیل شده و همراه خود آداب وسنن و اصول اخلاقی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. پیشرفت جامعه صنعتی ودنیای ماشینی رفاه وآسایش ولذت فراوانی را به ارمغان آورده وآنگاه که انسان به حضور محصولات جدید عادت کرد وآنها را از ضروریات زندگی روزمره خویش تلقی نمود، نوبت به ایجاد تنوع وابداع شکل ها و رنگ های جدید وتازه، سر انجام به ظهور پدیده ای به نام مد منتهی گشت امری که امروزه در جوامع و در میان توده مردم می تواند نقش یک رسانه داشته باشد و مورد توجه قرار گیرد. زیرا جوانان توسط مدگرایی پیام خود را به جامعه می دهند. مد از نظر آماری به شاخصی که بیشترین فراوانی را داشته باشد می گویند و بیانگر آنست که اکثریت در کدام طبقه هستند. اما مد، یا به اصطلاح "fashion" در جامعه چه معنایی می تواند داشته باشد؟

مردم سالاری، نیلوفر هومن ـ۲۰/۴/۱۳۸۳ـصفحه


برچسب ها : دلیل گرایش زنان و دختران به مد گرایی , 
شنبه 4 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ


تبرج واژه ای قرآنی است. ریشه این واژه در کاربرد زبان عرب از واژه برج است و برج ساختمان بلندی است که از دور به آسانی بتوان آن را دید. بنابراین واژه تبرج نیز به این دلیل به کار گرفته می شود که زنان برای خودنمایی و جلب توجه به شکلی خود را بیارایند که از دور مورد توجه دیگران قرار گیرند. واژه تبرج به معنای خودآرایی زن و آشکارنمودن‌زینت برای مردان است به نحوی که موجب جلب نگاه و حتی ایجاد شهوت در مرد شود. زنان به دلیل ویژگی زنانه خود مبنی بر طنازی و میل به زیبا دیده شدن سعی می کنند در جامعه به نحوی حاضر شوند که مورد توجه و پسند سایرین واقع گردند اما مسئله اینجاست که آراستگی و زیبایی تا چه حد مورد قبول عرف است و چه نوع آراستگی را تبرج می گویند؟!

برچسب ها : تبرج از معنا تا مفهوم! , 



روان شناسی می گفت اگر جوان ۱۸ساله روبه روی آینه نایستد و مدام به چهره اش خیره نشود، دیگر جوان نیست. او وررفتن به طره موها و آراستن چهره را ویژگی جوان سالم رو به رشد می دانست. وی البته معتقد به خودآرایی در کوچه و خیابان نبود، اما جنس حرف هایش به گونه ای بود که می شد این برداشت را از آن کرد.

آزاده نیاز هم با این روان شناس هم عقیده است، آن هم از آن باب که جوان بویژه دختر، جویای زیبایی و به نمایش گذاشتن ظرافت هاست، اما از آنجا وی معتقد به عفاف، حیا و حجاب است، راهش از برخی مدافعان آزادی در پوشش جدا می شود. او حیا و عفاف را مختص دختر و پسر می داند و با زنانهکردن این مقوله مخالف است، اما می گوید هم خانواده ها، هم بخش های مختلف اجتماع و هم آنهایی که می توانستند الگو تربیت کنند، آنقدر کم کاری کرده اند که مجبور شده ایم حجاب را مقدم بر عفاف بدانیم و با خاطیان، برخوردهای انتظامی بکنیم.



برچسب ها : مادران چقدر می توانند در حجاب دخترانشان نقش داشته باشند؟ , 
شنبه 4 آبان 1392
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :پرسش من و تو , حرف های دخترانه , 



آیا بی حجاب ها دین ندارند؟ و ما باید با آنها رفتارمان بد باشد؟

هر انسانی در طول زندگی خود دارای اشکالات فراوانی است، و شاید هم دچار اشتباهات فراوانی هم شود و به همین دلیل هم نام انسان که از نسیان و به معنای فراموش کار آمده است.

زیرا انسان یادش می رود که خوب چیست و بد چه می باشد و با وسوسه های شیطان هم به لغزش می افتد و راه درست را فراموش می کند.

به هر حال با تمام این احوالات، انسانی که در همه امور شرعی و دینی سالم و صحیح زندگی می کند امکان این را هم دارد که مواردی را هم به دلیل اشتباه فهمیدن و نرسیدن به حقیقت خوب درک نکرده و به آن به درستی عمل نکند.



برچسب ها : آیا بی حجاب ها دین ندارند؟ ,