تبلیغات
یاران فرهنگ - مطالب دی 1391
یاران فرهنگ
ویژه فارغ التحصیلان دوره آموزشی یاران فرهنگ
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما


این وبلاگ متعلق به شما مخاطب گرامی بالخص اگر فارغ التحصیل دوره آموزشی یاران فرهنگ هستید.

مدیر وبلاگ : «یاران فرهنگ»
پست الکترونیکی : yaranefarhang@gmail.com
جستجو


آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
کد خوش آمد گویی - دکمه گرافیکی تماس با ما سفارش سی دی سخنرانی کد افراد آنلاین Online User کد بالا رفتن
IranSkin go Up
ابر برچسب ها


این جاست که خانواده ایرانی در برابر عمل انجام شده این سریال و تجاوز رسانه ای به حریم ایمن و اسلامی خود قرار می گیرد.اوج داستان همان چیزی است که محور اصلی سریال را تشکیل می دهد یعنی «خیانت». خیانتی در لوای «عشق» تا به پاس گرامی داشتن عشق و روابط عاشقانه جایی در دل مخاطبان مسلمانش باز کند.

شب از راه می رسد و اعضای خانواده گردهم می آیند در این زمان است که فعالیت اصلی شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان یعنی پخش سریال های طولانی مدت نیز آغاز می شود. سریال هایی که با نمایش آرام و بی هیاهوی ماجراهای به ظاهر خانوادگی پا به میدان می گذارند و همین مظلوم نمایی رسانه ای منجر به موجه قلمداد نمودن محتوای این سریال ها از سوی خانواده های ایرانی و ترغیب آنها به ادامه ی تماشای سریال می شود امّا بر خلاف شروع آرام این سریال ها، اوج داستان آن ها همراه می شود با اوج به نمایش گذاشتن مسائل غیر اخلاقی در فرهنگ اسلامی خانواده های ایرانی و در این جاست که خانواده ایرانی در برابر عمل انجام شده این سریال و تجاوز رسانه ای به حریم ایمن و اسلامی خود قرار می گیرد.


برچسب ها : جستاری در باب سریال های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان گرگی در لباس گوسفند؛ خیانت در لوای عشق , 
شنبه 30 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :آمریکا شناسی , 



پنتاگون تارنماهای رسانه‌ای را با هدف ارتباط با مخاطبان منطقه‌ای- راه‌اندازی و همچنین گروه‌های کوچکی را برای نفوذ در افکار عمومی به سفارتخانه‌های ایالات متحده در سرتاسر جهان اعزام کرد است. اندیشکده استیمسون گزارشی را با عنوان: “اقدامات تبلیغاتی پنتاگون: تلقی و واقعیت دیپلماسی عمومی” به قلم راسل رامبا و متیو لیترمن در سپتامبر سال جاری (۲۰۱۲) منتشر کرد.

احتمال تحت‌الشعاع قرار گرفتن سایر اقدامات ایالات متحده در زمینه دیپلماسی عمومی – از جمله اقدامات وزارت خارجه این کشور – به دلیل انجام فعالیت‌های مشابه از سوی وزارت دفاع آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: عقاید تقریبا متضادی پیرامون دیپلماسی عمومی ایالات متحده و ارتباط وزارت دفاع با آن وجود دارد. برخی نگرانند که گسترش شدید تلاش‌های وزارت دفاع، برای نفوذ در افکار عمومی در سطح جهان در زمینه جنگ علیه تروریسم، فعالیت‌های مرتبط با دیپلماسی عمومی غیرنظامی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. در مقابل دیگران استدلال می‌کنند که این وزارت تنها می‌تواند با نفوذ هرچه بهتر در افکار عمومی، با تهدیداتی مانند تروریسم مقابله کند. ولی هر دو چشم‌انداز مزبور فاقد درکی تجربی و مبتنی بر مشاهده از فعالیت‌های مشابه با دیپلماسی عمومی در پنتاگون هستند. در عوض، مباحثات فوق در تعریف اصطلاحات، استدلال پیرامون نقش صحیح وزارت خارجه و وزارت دفاع و مسئله بهترین راه نفوذ در مخاطبان خارجی متوقف شده است. چنین مباحثی بر اساس این فرض استوار است که فعالیت‌های وزارت دفاع بسیار بیش از آن چیزی است که ما از آن آگاهیم و در این میان به بسیاری از ماموریت‌های دفاعی و ارگان‌های نظامی اشاره می‌کنند که احتمالا وظیفه هدایت فعالیت‌های مشابه با دیپلماسی عمومی را برعهده دارند.




برچسب ها : گزارش اندیشکده استیمسون از تبلیغات پنتاگون , 
جمعه 29 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :نقد فیلم , 


اگرچه نژاد موی قرمز در بین مردم اسکاتلند زیاد هستند اما قرمزی مو و چشم‌های روشن از نشانه‌های بارز یهودیان بوده و همچنان نیز هست.«شجاع»”"Brave انیمیشن ۲۰۱۲ شرکت پیکسار به کارگردانی مارک اندروز و کارگردانی و نویسندگی برندا چاپمن است. شجاع اولین انیمیشن پیکسار است که در محلی واقعی، یعنی اسکاتلند داستان‌پردازی شده است. بسیاری از مناظر به کارگرفته شده در این انیمیشن از محل‌های واقعی در اسکاتلند بوده‌اند که این بر صنعت توریسم این کشور تأثیر به سزایی داشته است.
سیزدهمین انیمیشن پیکسار اولین انیمیشنی است که داستان یک پرنسس را روایت می‌کند. اما نه یک پرنسس معمولی و سنتی در والت دیزنی.مریدا پرنسس اسکاتلندی پر شر و شوری است که از کودکی تیراندازی را از پدرش می‌آموزد و تیرانداز ماهری می‌شود. موهای مریدا‌ قرمز رنگ است. او آتشی مزاج و تندخو است اما قلب مهربانی دارد. ملکه النور، مادر مریدا به او یاد می‌دهد یک پرنسس واقعی چطور باید رفتار کند و چه وظایفی برایش تعیین شده‌اند. از جمله این وظایف ازدواج با پسری از یکی از قبیله‌ها است که صلح و دوستی را بینشان تداوم بخشد. اما مریدا با ازدواج موافق نیست.



برچسب ها : پیشرفت فناوری گرافیکی به مدد یهودیت , 
پنجشنبه 28 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :نقد فیلم , 


آیا از خطرناک ترین پروژه فرهنگی غرب اطلاع دارید؟ از دین نوین جهانی چه می دانید؟ آیا آواتار صرفاً فیلمی علمی – تخیلی است؟ مدیریت پلکانی پیام در این میان چه نقشی دارد؟ برای رازگشایی از بزرگترین پروژه فرهنگی ماسونی – یهودی با گزارش ویژه مشرق همراه باشید.



برچسب ها : آواتار به چه فرا می خواند؟ پروژه خطرناک فرهنگی غرب (۱) ,  پروژه خطرناک فرهنگی غرب (۱) , 
چهارشنبه 27 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :فرهنگی , 


سینمای ایران، جدا از اشکالات اساسی خود در چند نوایی تولید، نابسامانی و کمبود سالن‌های سینما، اختلافات نظری و سلیقه ای میان سازمان‌های سینمایی، ضعف‌های ناشی از دوران سلیقه‌ مداری (زمان مدیریت‌های مختلف در سینما) و دوران گذار از تفکر سینمای دولتی به نظارت و حمایت دولتی از سینما و…، با معضلات و مسائل گوناگونی رو به ‌روست که به صورت کاستی‌های مختلف آن را در بر گرفته‌اند، بحران‌هایی که بخشی از علل بروز آنها مسائل فوق و بخش دیگر، هرج و مرج‌ها، ناتوانی‌ها، اختلاف‌افکنی‌ها، سودجویی‌هاو آلودگی‌هاست و همه اینها یعنی اینکه سینمای ایران باید از راه اصلاحات قانونی و فرهنگی توسط اهالی سینما، بویژه سینماگران متعهد، متدین و آزاده، به سینمایی قانونمند، صنعتی، فرهنگی و ملی تبدیل شود. در این نوشتار، نگاهی به برخی کاستی‌های موجود در سینمای ایران می‌اندازیم؛


برچسب ها : به دنبال سینمایی قانونمند و فرهنگی , 
سه شنبه 26 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :آمریکا شناسی , 


تلویزیون آمریکا آزادانه بی بندوباری جنسی را تبلیغ می کند و امروز جامعه آمریکا به شدت در مسائل جنسی غرق شده است. اکنون فرهنگ جا افتاده به وسیله تلویزیون مبنی بر این اصل است که: “هرچقدر بی بندوبارتر، بهتر! ” در نتیجه آمریکائی ها از اینکه روابط جنسی متنوعی داشته باشند احساس غرور و موفقیت می کنند.

در سال ۱۹۳۹ جعبه جادویی تلویزیون در شهر نیویورک، به جامعه آمریکا معرفی شد. در ۱۹۴۱ این جعبه جادویی توانست مجوز اولین ایستگاه خود را برای برنامه های تجاری و تبلیغاتی کسب کند. با شروع جنگ جهانی دوم گسترش و رشد تلویزیون به تعویق افتاد. اما با پایان جنگ و طی سال های پس از آن جادوگری جعبه تلویزیون کاری کرد که در سال ۱۹۶۵ در ۹۳ درصد از خانه های آمریکا، مردم تلویزین تماشا می کردند. این نفوذ روز به روز دامنه دارتر شد و به جایی رسید که آمریکایی ها به گذراندن ساعات زیادی از عمر خود با تلویزیون عادت کردند.

برنامه های تلویزیون آکنده از ترویج خشونت و صحنه های شهوانی و تحریک آمیز جنسی بود که روز به روز به دریدگی و بی حیایی آنها افزوده می شد. بدین ترتیب تلویزیون به یک عامل فرهنگی و سیاسی بسیار کارآمد در دستان برنامه ریزان جامعه آمریکا تبدیل شد که از طریق آن علاوه بر شکل دهی به اذهان عمومی، ایدئولوژی، سبک زندگی و ارزش های مورد نیاز برای پیشبرد سیاست ها را به مردم معرفی و تبلیغ می کردند. از مهمترین این اهداف حیا زدایی و به تباهی کشیدن اخلاقیات سنتی مردم آمریکا بوده است. طبق آمارهای منتشره هم اکنون آمریکایی ها به طور متوسط روزانه بیش از ۴ ساعت تلویزیون تماشا می کنند که حدود ۹۰ دقیقه بیشتر از حد متوسط دنیاست. این مقدار سرگرم شدن با تلویزیون توانسته است ارتباطات اعضای خانواده و سرگرمی های افراد را با توجه به ترویج خشونت و سکس تحت تاثیر قرار داده و اخلاق و کردار کودکان و نوجوانان را تغییر دهد.




برچسب ها : در تلویزیون آمریکا چه می گذرد؟! , 
یکشنبه 24 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ


آیا به جای تبلیغات گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی غربی بر در و دیوار شهرمان، به فکر حمایت و سامان دادن به اوضاع تولیدکنندگان گوشی‌های بومی بوده‌ایم؟!
حدود ۳۳۱ میلیون مشترک تلفن‌همراه در آمریکا وجود دارد؛ یعنی ۲۰ میلیون بیشتر از جمعیت حال حاضر آمریکا و اینکه ۹۰ درصد بزرگسالان آمریکا حداقل یک گوشی با خود دارند.

شبکه مخابرات کشور آمریکا که شامل ۳۰۰‌هزار برج مخابره کننده امواج و ۶۰۰ هزار میکروسایت است، تلفن‎های همراه را پشتیبانی می کنند.

این شبکه هر ۷ ثانیه با کمک این زیرساخت‌ها تلفن‎های‌ همراه را تا محدوده ۴۶ متری مکان‌یابی می‌کنند و این اطلاعات را تا یکسال ذخیره‌سازی می‌کنند.




جمعه 22 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :فرهنگی , 


اوقات فراغت باعث می‌‌شود که روابط اجتماعی فرد خارج از محیط کاری توسعه یابد و این امر به نوبه‌ی خود سرمایه‌ی اجتماعی فرد را افزایش می‌‌دهد. اما در فضای مجازی توسعه‌ی ارتباط فرد نوعی حالت ویژه به خود می‌گیرد. در ظاهر ارتباطات فرد در این فضاها توسعه می‌‌یابد، اما در واقع این روابط از کیفیت لازم برخوردار نیستند…
فیستولا در مثال زیبایی به توصیف نحوه‌ی کارکرد فضای مجازی و واقعیت مجازی می‌‌پردازد. او در مدلی نیروی حاصل از شبکه‌‌های اطلاعاتی و زیرساخت‌‌های مرتبط با آن را به انرژی حرارتی تشبیه می‌کند که به مرور، به تبخیر بخشی از آب یک ظرف و کاهش سطح آب ظرف و تولید بخار ناشی از تبخیر آب منجر می‌‌شود. آب در اینجا حکم واقعیت فیزیکی را دارد و بخار آب نقش واقعیت مجازی را. به همین دلیل، نمی‌‌توان بیان داشت که بخار آب ناشی از تبخیر وجود خارجی ندارد، چون دیده نمی‌‌شود. کلیه‌ی فعالیت‌‌های مرتبط با فضای مجازی نیز به این صورت است. به بیان دیگر، فعالیت‌‌هایی را که در قالب فضای مجازی صورت می‌‌پذیرد نمی‌‌توان انکار کرد و آن‌ها را به عنوان بخشی از واقعیت قلمداد نکرد، بلکه نوع واقعیتی که در فعالیت‌‌های فضای مجازی وجود دارند دارای ساختار و ویژگی متفاوتی هستند (fistula، ۲۰۰۱).

فضای مجازی در ابتدا و در بدو تأسیس و جا افتادن در سطح جامعه بیشتر به عنوان قابلیتی برای سرگرمی شناخته می‌‌شد. برای مثال، اگر در مورد پدیده‌‌ای مانند کافی‌نت کمی دقت نماییم، مشاهده می‌‌کنیم که اولین مکان‌‌های عمومی تأسیس‌شده برای دسترسی به فضای مجازی حکم مکان‌‌های تفریحی را داشتند. کافی‌‌‌نت‌‌ها الزاماً به عنوان محیط‌‌هایی برای گذران اوقات فراغت مورد توجه‌‌اند که این قابلیت با فضای مجازی به عنوان فضایی برای سرگرمی پیوند می‌‌خورد. ما باید در ابتدا در این مقاله خصوصیات فضای مجازی را بشناسیم و بعد خصوصیات و کارکردهای اوقات فراغت را بررسی کنیم تا ببینیم فضای مجازی چه امکاناتی را برای اوقات فراغت فراهم می‌‌آورد.




برچسب ها : اوقات فراغت در فضای مجازی؛ سرگرمی یا مشغله؟ (۱) , 
جمعه 22 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :اجتماعی , 


بازار فرهنگ و سبک زندگی در کشورهای کم‌تر توسعه یافته از هر مسیری بر روی محصولات گسترده و کارشناسی شده‌ی غرب باز است تا آنان را برای رسیدن به هدف نهایی‌شان در تغییر «سبک زندگی» یاری دهند چراکه بازی و اسباب بازی، ویژگی‌های بی بدیلی دارند که آن‌ها را به ابزاری مهم در تغییر و تعیین افق نگاه افراد مبدل می‌سازند.

چشم‌هایی آبی و موهایی بور، قدی بلند و اندامی باریک؛ این ویژگی‌هایی است که زنان و دختران برای به روز بودن باید داشته باشند. البته با لنزهای رنگی و انواع و اقسام رنگ موهای وارداتی و کفش‌های پاشنه بلند یا رژیم‌های غذایی سختی که انتهایش سوء تغذیه است. فرقی نمی‌کند چگونه اما اگر می‌خواهید در جامعه‌ی امروز سری میان سرها در بیاورید، باید «باربی» باشید. در این میان آقایان نیز فراموش نشده‌اند. «مکمل‌های استروئیدی» و انواع «داروهای هورمونی» به کمک آن‌ها نیز می‌آید تا به «بت من» و «مرد عنکبوتی» شبیه‌تر شوند. کوچک شمردن داشته‌های خودی و چشم به دیگران دوختن و تغییر «سبک زندگی» برای شباهت بیش‌تر به اسطوره‌های غیر وطنی اما از همان دوران کودکی ریشه می‌گیرد.

برای پیدا کردن، سرنخ رکورد داری ایران در مصرف لوازم آرایشی، حرکت جامعه به سمت و سوی مصرف گرایی و بالا گرفتن تب انواع و اقسام جراحی‌های زیبایی و در یک عبارت، «تغییر سبک زندگی» مردم کشورمان باید سری به اسباب بازی فروشی‌ها بزنیم؛ بی‌تردید رمز و راز بسیاری از تغییرات و آسیب‌های اجتماعی را در آنجا خواهیم یافت. درست در همان بازی‌های به ظاهر ساده‌ی کودکانه.





برچسب ها : استراتژی غرب برای تغییر ارزش‌ها ,  ز گهواره تا … , 
پنجشنبه 21 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :اجتماعی , 

تجربه نشان داده است که راهکارهای ضربتی و قهری نه تنها نتیجه مطلوبی در پی ندارد بلکه باعث گسترش پنهانی هر پدیده‌ای خواهد شد.


موج جدید شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در به دام انداختن طعمه‌های جدید آغاز شده است. موجی که بسیاری از آسیب‌شناسان نسبت به آن هشدار می‌دهند. کارشناسانی که می‌گویند مشاهده شبکه‌های ماهواره‌ای آثار نامطلوب فردی واجتماعی‌ بر روی شهروندان گذاشته است. چرا که اغلب برنامه‌های پخش شده در این رسانه‌ها در تضاد با ارزش‌های ایرانی – اسلامی و هنجار‌های عمومی جامعه و مروج فرهنگ و ارزش‌های سازندگان و گردانندگان این شبکه هاست. همچنین آنها معتقدند‌ اگر چه سبک زندگی تبلیغ شده در این برنامه‌ها مخاطبان عام را مدنظر دارد، اما هر برنامه به طور اختصاصی هم به پیام رسانی و الگوسازی برای مخاطبان خاص خود می‌پردازد. یکی از این گروه‌ها که اهمیت بسیاری برای گردانندگان این شبکه‌ها دارند، زنان جوان و دختران هستند که یکی از بیشترین مخاطبان این شبکه‌هارا تشکیل می‌دهند. این گروه از جهات مختلف می‌توانند دارای اهمیت باشند؛ چه از نظر اقتصادی – به‌دلیل خریداری اجناس تبلیغ شده در این شبکه‌ها – و چه از نظر فرهنگی با ترویج مد‌های ارائه شده. همین امر هم باعث می‌شود تا کار‌شناسان جامعه‌شناسی و روانشناسی اجتماعی نسبت به افزایش مخاطبان این شبکه‌ها و بخصوص افزایش مخاطب در بین گروه زنان و دختران ابراز نگرانی کنند.


برچسب ها : ماهواره ,  زنان و دختران جوان ,  تاثیرات ماهواره , 
چهارشنبه 20 دی 1391
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :آمریکا شناسی , 

آمریکا با وجود ادعاها درباره حمایت از آزادی بیان، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است که شامل اعمال ممنوعیت‌هایی علیه رسانه‌های این کشور می‌شود.تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود.

به گزارش پرس تی وی، تحریم های جدید جزئی از لایحه نظامی ۶۳۳ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۱۳ است که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا چهارشنبه شب آن را امضا و قانونی کرد.

 تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود.




برچسب ها : تحریم جدید آمریکا علیه رسانه‌های ایرانی , 


و اما آشنایی با نویسنده داستان قسمت دوم بازی

«نابورو سوجیمورا» (Noboru Sugimura) 

نابوررو سوجیمورا در سال 1984 میلادی در ژاپن به دنیا آمد. وی یکی از نویسندگان حرفه ای در عرصه بازی های رایانه ای است که عمده شهرت خود را مدیون نوشتن فیلمنامه Biohazard یا همان رزیدنت ایول می داند. 

در اوایل دهه 1990، وی در نمایش های مختلف تلویزیونی در ژاپن به ایفای نقش پرداخت که از مهم ترین آن ها می توان به Kamen Raidaa Burakku در سال 1987 و مجموعه نمایش های Tokusatsu اشاره کرد. 

اولین حضور وی به عنوان نویسنده در عرصه بازی های رایانه ای در Biohazard 2 در سال 1998 بود. در خلال توسعه این بازی، وی به همراه یوشیکی اوکاموتو (Yoshiki Okamoto)، یکی از شرکت های تابعه کپ کام به نام Flagship را تأسیس کردند که در زمینه نوشتن داستان و پلات بازی های رایانه ای فعالیت می کرد. 

از آن پس، او در بازی های مختلفی مانند Dino Crisis 2، Onimusha و... به ایفای نقش پرداخت. وی همچنین وظیفه نویسندگی در بازی های Biohazard Code: Veronica، Biohazard 0 و Gun Survivor را برعهده داشت. بسیاری از منتقدین، سوجیمورا را نویسنده ای فعال در عرصه بازی های رایانه ای می دانند.




برچسب ها : تحلیل و بررسی سه گانه وحشت بازی REsident evil (قسمت سوم) , 



پروژه کودکان وسکر و سرنوشت آن:

شرکت آمبرلا و البته شخص اسپنسر در راس مدیریت این شرکت، علاوه بر ساخت ویروس و تلاش برای ساخت ارتش بایو اورگانیکی، پروژه سری دیگری را نیز دنبال می کرد که به پروژه کودکان وسکر معروف شد. البته این پروژه پیش از شکل گیری آمبرلا کلید خورده بود و مقدمات اولیه آن به طور کامل شکل گرفته بود، اما پس از شکل گیری آمبرلا، پروژه روند جدی تری به خود گرفت و به صورتی جدی دنبال شد. 

اسپنسر در دنیایی زندگی می‌کرد که در آن شکست وجود داشت، انسان‌ها دارای فراز و فرود بودند؛ برخی نابغه و برخی کودن. او دانش‌آموخته‌ی علم ژنتیک بود و می‌خواست دنیایی با نوع جدیدی از موجودات بسازد. موجوداتی که در آن ها کاستی‌های موجود برطرف شده بود. با خودش در این فکر فرو می‌رفت که چگونه می‌توان دنیای آرمانی را از همین دنیای پر از نقص به وجود آورد. پیش از تاسیس شرکت آمبرلا، او در زمینه‌ی ژنتیک و ویروس‌ها مطالعات گسترده و فراوانی داشت. برای ساخت دنیای آرمانی، او به انسان‌هایی احتیاج داشت که بسیار باهوش و البته مطیع او باشند. بنابراین او ربودن کودکانی که از والدین نخبه به دنیا آمده بودند را آغاز کرد.




برچسب ها : تحلیل و بررسی سه گانه وحشت بازی REsident evil (قسمت دوم) , 

برر


ماجرای سه گانه کلاسیک بازی در یک شهر فرضی به نام راکون در آمریکا رخ می دهد، که در آن شرکتی نظامی- پزشکی به  نام آمبرلا، فعالیت های مشکوک بیولوژیکی خود پیرامون ساخت و تولید سربازان بیولوژیک، در غالب طرحی برای خدمت به بشریت را به طور سری آغاز کرده بود.


آزمایش های آن ها تا جایی پیشرفت که به وسیله آزمایش روی ویروس ها توانستند دست به خلق ویروس های خطرناکی بزنند که می توانستند به عنوان سلاح بیولوژیکیB.O.W (Bio-Organic Weapon )- [سلاح هایی که در آن ها از عوامل بیماریزا مانند باکتری ها و ویروس ها  و... استفاده می شود]-  استفاده شوند.  اما بروز اتفاقی کوچک و پیش بینی نشده باعث شد تا این ویروس ابتدا به حومه شهر و سپس به داخل آن راه پیدا کند و در کمترین زمان ممکن تمام اهالی شهر را آلوده کند. این ویروس که ویروس تی (T) نام داشت، تمام مردم شهر را به زامبی هایی تبدیل کرد که تنها نیازشان خوردن گوشت انسان ها بود! 

* نحوه عملکرد ویروس تی به این شکل بود ابتدا فرد مبتلا شده را در یک مدت زمان چند ساعته می کشت و سپس با بر قراری یک ارتباط ضعیف الکترونیکی از طریق رشته های عصبی با مغز، کنترل بدن را در دست می گرفت، اما نمی توانست از اجساد یک موجود با هوش بسازد.






برچسب ها : تحلیل و بررسی سه گانه وحشت بازی REsident evil (قسمت اول) ,  بررسی بازی Resident Evi ,  آزمایشگاه آمبرلا ,  تاریخچه شرکت آمبرلا , 

مدتی است که شبکه جم تی وی متعلق به سعید کریمیان در سمت راست تصاویر خود عنوان اربعین حسینی را حک کرده است که هر بیننده ای با مراجعه اول به این شبکه تصور می کند که این شبکه به احترام ایام اربعین چنین کاری کرده است و می خواهد به مخاطب نشان دهد که هنوز برای ارزش‌های این ملت احترام قائل است.
اما با نگاهی دقیق‌تر به این مسئله، واقعیات دیگری روشن می شود که نباید بینندگان از این واقعیت به راحتی بگذرند.

یکی از سوال‌هایی که ابتدائاً ایجاد می‌شود، این است که اصولاً چه ارتباطی بین این عنوان و فیلم های مبتذل ترکی وجود دارد که نه تنها صحنه های زننده ای را به مخاطب نشان می دهند بلکه هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارند؟





برچسب ها : واقعیتی که نباید به راحتی از آن گذشت توهین گردانندگان شبکه جم به ایام اربعین حسینی , 


تعداد صفحات : 2

 | 1 |  2 |