یاران فرهنگ
ویژه فارغ التحصیلان دوره آموزشی یاران فرهنگ
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما


این وبلاگ متعلق به شما مخاطب گرامی بالخص اگر فارغ التحصیل دوره آموزشی یاران فرهنگ هستید.

مدیر وبلاگ : «یاران فرهنگ»
پست الکترونیکی : yaranefarhang@gmail.com
جستجو


آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
کد خوش آمد گویی - دکمه گرافیکی تماس با ما سفارش سی دی سخنرانی کد افراد آنلاین Online User کد بالا رفتن
IranSkin go Up
ابر برچسب ها
جمعه 12 آذر 1389
نوشته شده توسط : یاران فرهنگ طبقه بندی شده در :اجتماعی , 

شرکتی خطرناک

چند وقت پیش از یك شماره‌ای كه برایم آشنا نبود با من تماس گرفته شد اول زیاد توجه نكردم ولی وقتی تعداد تماس‌های بدون پاسخ وی زیاد شد با شماره  تماس گرفتم،‌ در نهایت تعجب صدای یكی از دوستان قدیمی‌ام را  كه تقریباً چند سالی بود ازش خبر نداشتم‌، را شنیدم اولش خیلی خوشحال شدم ازاینكه چه عجب دوستای قدیمی یاد هم هستند ولی ماجرا آنطور كه من فكر می‌كردم نبود شهره كه از دوستان قدیمی‌ام در دانشگاه بود و بعد از چند سال و به قول خودش با كلی پیگیری توانسته ‌بود با من ارتباط برقرار كند دائم از درآمد جدیدش می‌گفت و تعریف می‌كرد و ‌با كلی آب و تاب به من می گفت یك كار خوب دارد كه فقط  نیاز به داشتن ارتباط عمومی بالا و فن بیان دارد و مرا هم تشویق كرد كه با او در این كار شریك شوم‌؛اولش فكر كردم جایی منشی شده و یا در كارهای بازایابی افتاده است ولی بعد از كمی كنكاش فهیدم كه یكی از سرشاخه‌های شركت‌اوریف لیم است.

وقتی این موضوع را فهمیدم،‌ به وی گفتم كه فعالیت شركت‌اوریف‌لیم مثل شركت‌های هرمی است و هیچ سودی ندارد و در نهایت فرد را از هستی ساقط  می‌كند، ‌ولی شهره با چرب زبانی و دلایل واهی حرف خودش را می‌گفت،‌ هرچند كه در نهایت نه او توانست مرا مجاب كند عضو اوریف لیم شوم و نه من تواستم او را قانع كنم كه از ادامه عضویت در این سیستم كناره‌گیری كند ولی طرز و نوع گفتار وی برای گرایش من به عضویت جالب بود.

در مورد مطلب فوق نظر بدهید.

اعضای اوریف لیم با اذعان به اینكه شركت اوریف لیم جزء شركت‌های هرمی نیست و با بیان اینكه ما خودمان هم فعالیت شركت‌های هرمی را قبول نداریم برای خود طعمه مهیا می كنند.

نكته جالب این است كه تمام مشتریان شركت اوریف‌لیم زن هستند چراكه فعالیت این شركت تبلیغ مواد آرایشی و بهداشتی است،‌ در جایی كه تمام حواس و فكر و ذكر دولت برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف معطوف شده است، ‌اینگونه شركت‌ها از هر فرصتی برای تبلیغ خود سوءاستفاده می‌كنند و جالب‌تر اینكه اعضای این شركت‌ها به راحتی و در میان مردم به خصوص زنان ودختران بی‌حجاب و آرایش‌كرده جا بازكرده‌اند.

هرچند كه بسیاری از مراجع تقلید  درباره فعالیت شركت اوریف‌لیم،‌ معامله و همكاری با این گونه شركت‌ها را جایز ندانسته و حرام كرده اند  ولی اعضای این شركت‌ها با این فتواها كاری ندارند و دارند تا زمانی كه می توانند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است برخی از سایت‌های تبلیغاتی این شركت‌ها با عنوان كردن اینكه هنرمندان و بازیگران زن ایرانی عضو شركت اوریف لیم هستند برای خود مشتری جذب می‌‌كنند.

 *‌دختران جوان  طعمه‌های  اوریف‌‌لیم 

شركت ‌اوریف لیم یك شركت تولیدی كننده لوازم آریشی_ بهداشتی است و  بر زیبایی و جذابیت تأكید دارد. در واقع   اعضای این شركت با بزرگ كردن امر زیبایی برای دختران جوان از احساسات آنها سوء استفاده می كنند و نسل جوان دختر را با گرفتار باندهای شركت‌های هرمی می‌كنند.

فعالیت این شركت تبلیغ مواد آرایشی و بهداشتی،‌ كرم‌های ضد چروك و برطرف كننده لك و قرص‌های لاغری و غیره است و از آنجایی كه زیبایی و توجه به ظواهر با ورود ماهواره‌ها در خانه‌های ایرانی بسیار مهم شده است و مردم هر روز در صدد این هستند كه خود را زیباتر از روز قبل ببینند و با توجه به اینكه برای زنان، زیبایی بسیار مهم است،‌ اعضای اوریف لیم قرباینان خود را از بین دختران و زنان انتخاب می‌كنند.

ستاره احمدپور كارشناس ارشد رشته جامعه شناسی در خصوص فعالیت شركت اوریف‌لیم می‌گوید:

چند وقت قبل از طریق یكی از دوستان عضو اوریف لیم شدم، ‌هرچند كه تبلیغات در این خصوص زیاد است ولی فكر نمی‌كردم برای جذب مشتری با مشكل روبرو شوم. شخصی كه من از طرف وی عضو این شركت شدم دائم با من تماس می‌گرفت و از اینكه تعداد افراد معرفی شده به این شركت از طرف من كم است با من برخوردهای نامناسب می‌كرد به طوریكه چند بار خواستم از این كار دست بردارم ولی هربار با ترفند مرا به ادامه كار دعوت كرد؛‌

ناگفته نماند یكی از دلایلی كه مرا به ادامه كار در این شركت تشویق می‌كرد تبلیغات اوریف لیم برای محصولاتی بود كه برای داشتن پوستی زیبا و جذاب با استفاده از لوازم آرایشی این شركت بود؛ ‌‌من یك مادر هستم و دو فرزند دارم از وقتی كه عضو این شركت شده‌ام دائم به فكر جذب مشتری برای اوریف لیم هستم تا بتوانم از این راه پول و سودی به دست آورم با وضعیتی كه پیش آمده از تمام وظایف مادری و همسری خود غافل شده‌ام.

آنقدر به دنبال كسب درآمد برای این شركت هستم كه تمام روزم با فكر،‌ افزایش تعداد مشتریان برای اوریف لیم پر می‌شود كه با این وضعیت همسرم مرا تهدید كرده كه اگر از عضویت در این شركت خارج نشوم‌، مرا به دادگاه می‌كشاند.

 

هرچند كه شركت ‌اوریف‌لیم بر زیبایی و جذابیت دختران و زنان تأكید بسیار  دارد ‌ولی تبلیغ و ترویج لوزم آرایشی توسط اوریف‌لیم در حالی صورت می‌گیرد كه در محصولات این شركت خبری از بهداشت، سلامتی و رعایت اصول ایمنی نیست.

افسانه نیكراد یك روانشناس است. وی درباره فعالیت زنان در اوریف لیم اظهار می‌دارد:‌ اوریف لیم بیشتر اعضای خود را از بین زنانی انتخاب می‌كند كه اعتماد به نفس پایین دارند؛‌

بسیاری از زنان،‌ به دلیل نداشتن زیبایی ظاهری، ‌اعتماد به نفس پایینی دارند و به دنبال راهی برای پوشاندن ضعف‌های ظاهری خود هستند؛ در واقع عضویت در اوریف‌لیم می‌تواند این فرصت را برای افراد ضعیف النفس ایجاد كند، كه به وسیله تبلیغات، اعتماد به نفس كاذب به دست آورند؛‌

تبلیغ در استفاده و معرفی انواع كرم‌ها و مواد آرایشی كه می‌تواند چهره‌ای جدیدتر و زیباتر از آنچه كه است به این افراد بدهد، ‌راهكاری است كه اوریف لیم از طریق تبلیغات، آن را به زنانی كه از چهره خود ناراضی هستند،‌ ارائه می‌دهد.

 

اشتغال و داشتن منبع درآمد نیز یكی دیگر از دلایل گرایش زنان به اوریف‌لیم است، ‌زنانی كه شغل و منبع درآمدی ندارند به خصوص زنان خانه‌دار كه درصدد تثبیت موقعیت خود در خانه برای اعضای خانواده هستند،‌ بیشتر جذب اوریف لیم می‌شوند.

وی در ادامه می گوید: صدمات عضویت در اوریف لیم فقط متوجه خود فرد نیست تمام اعضای خانواده به خصوص فرزندان در خانواده بیشترین آسیب را می‌ببیند؛ ‌معمولاً اعضای اینگونه فعالیت‌ها از فعالیت‌ها و دغدغه‌های روزانه غافل شده و دائم به فكر منبع درآمد و سود بیشتر هستند،‌ بیشتر زنانی كه عضو اینگونه شركت‌ها می‌شوند از هر فرصتی برای جذب مشتری استفاده می‌كنند.

این روانشناس در خصوص بهداشتی بودن محصولات اوریف لیم اظهار می‌دارد:‌ هرچند كه تأیید اینكه محصولات این شركت‌ها بهداشتی و سالم است بر عهده كارشناسان این امور است ولی وقتی نظارت دائم بر تولید و توزیع محصولات شركت‌های خصوصی نباشد و از طرفی هم درصد تقاضا در خصوص تولید محصولی زیاد باشد، ‌تقلب هم در خصوص آن كالا صورت می‌گیرد. ‌

مؤسسان شركت‌های هرمی خوب می‌دانند كه در حال حاضر در دنیای تجارت،‌ تبلیغات حرف اول را می‌زند و با صرف هزینه‌های كلان در تبلیغات مشتریان بسیاری را جذب خود می‌‌كنند.

سخن آخر

تبلیغ و ترویج لوزم آرایشی توسط اوریف‌لیم در حالی است كه در تبلیغات این شركت خبری از بهداشت، سلامتی و رعایت آن نیست.

این شركت اقدام به فروش محصولاتی كاملاً غیربهداشتی و مضر برای زنان دارد چرا كه با این روش و مهم عنوان كردن زیبایی در بین زنان و دختران جوان،‌ دیگر زنان ما به فكر این نیستند كه چگونه فرزندانشان را تربیت كنند بلكه فقط به فكر این هستند كه چگونه خود را زیباتر در معرض مردان جامعه قرار دهند.

متأسفانه تبلیغ در گرایش دختران جوان به استفاه از مواد آرایشی به حدی شده است كه نمی‌توان سن مشخصی را برای این منظور معین كرد.




برچسب ها : دختران مراقب باشند در دام اوریف لیم نیفتند , 


شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات